Fri försäkring i två veckor utan förpliktelser
Du som har köpt din Subaru hos en auktoriserad återförsäljare är försäkrad 14 dagar kostnadsfritt. Försäkringen heter Rulla-ut och ingår helt utan förpliktelser. Under de två veckorna bjuder vi även på tilläggsförsäkringarna Stor Bilextra och Drulleförsäkring.
Listan med dina förmåner är lång
Här är några exempel:
- 3 000 kronor lägre självrisk om du råkar ut för en skada som ersätts av bilens vagnskadegaranti.
- Maskin- och elektronikförsäkringen gäller i 10 år eller upp till 15 000 mil.
- Vi reparerar alltid med Subaru originaldelar på en auktoriserad Subaruverkstad.
Förläng försäkringen och få rabatt
Kort efter att du hämtat din nya Subaru får du hem ett personligt erbjudande om förnyad försäkring med extra rabatt första året, det får du eftersom du har köpt bilen hos en auktoriserad Subaru-återförsäljare.
Försäkringen för dig som äger en Subaru
Subaru är en bil att lita på och Subaru-ägare är några av Sveriges allra nöjdaste bilägare. På Subaru Försäkring har vi tänkt på det och vår strävan är att vara det perfekta komplementet till din bil. Med kvalitet in i minsta detalj. Väljer du Subaru Försäkring får du en bilförsäkring skräddarsydd för din bil. Vi garanterar reparation med originaldelar på en auktoriserad Subaru-verkstad. Allt för att behålla kvalitén, säkerheten och andrahandsvärdet hos din Subaru. Dessutom är alla personer du möter experter på Subaru och skadejouren har öppet dygnet runt, året runt, för att hjälpa till om något händer. Subaru Försäkring finns för både privatperson och företag.
Du som har en privatägd bil kan enkelt logga in på Mina sidor där visar vi villkoren som gäller för dig just nu.
Försäkringsvillkor
I försäkringsvillkoren beskriver vi i detalj vad försäkringen gäller för. Skada ersätts enligt de regler som står i villkoren.
Aktuella villkor
Förköpsinformation
Förköpsinformationen är en sammanfattning av vad försäkringen omfattar, och innehåller även viktiga begränsningar. Du har rätt att få denna information innan du köper en försäkring och det är viktigt att du läser den tillsammans med offerten eller sammanställningen i webbshopen för att få en tydlig bild av försäkringens omfattning. Läs gärna igenom och spara förköpsinformationen.
Hantering av personuppgifter
Vi behandlar våra kunders personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen och övrig dataskydds- och försäkringslagstiftning. Vi värnar om våra kunders integritet när vi behandlar personuppgifter. Vi behandlar våra kunders personuppgifter när det är nödvändigt för att administrera försäkringarna och fullgöra våra skyldigheter, t.ex. vid tecknande av försäkringen och skadereglering. Personuppgifterna kan också komma att användas för marknadsföring genom t.ex. mejl eller SMS. Vi mottar personuppgifter direkt från våra kunder, från någon som företräder kunden, från olika myndigheters register samt från kreditupplysningsföretag.
Vi lämnar inte ut personuppgifter till utomstående utan ett samtycke eller att det finns stöd i lag. Vi spelar in telefonsamtal i kvalitets- och utbildningssyfte samt för att säkerställa innehållet i samtalet.
Läs mer om vår hantering av personuppgifter
Ring oss |
|
Telefon | 08-541 705 47 |
Från utlandet | +46-8-541 705 47 |
Fråga oss |
|
Skadeärenden | Fråga om skada |
Övriga ärenden | Fråga om försäkring |
Våra öppettiderKundservice |
|
Måndag-torsdag 08.00-19.00 (Chatten är öppen till 20.00) Fredag 08.00-17.30 Lördag-söndag 09.00-16.00 |
Skadeservice |
|
Måndag-fredag 08.00-18.00 För akuta händelser har vi öppet dygnet runt. |
Postadress |
|
Subaru Försäkring M30 106 80 Stockholm |
Besöksadress |
|
Subaru Försäkring Barks väg 15 Bergshamra/Solna |
Subaru Försäkring är ett samarbete mellan Subaru och If Skadeförsäkring, speciellt framtagen för att höja värdet av att äga en Subaru. Vi bjuder vi på försäkringen de första två veckorna. På så vis kan du fokusera helt på att lära känna din bil den första tiden.
Våra villkoren är generösa, Om olyckan skulle vara framme kan du snabbt och enkelt anmäla skadan till oss direkt på webben, eller på telefon.
Frågor och svar om Rulla-ut försäkring
Vad är Rulla-ut försäkring?
Rulla-ut försäkring är en försäkring som ingår utan kostnad hos . Försäkringen gäller i 14 dagar från och med dagen då du blir ägare till och hämtar ut din bil. Endast bilar som säljs av en auktoriserad återförsäljare kan ha en Rulla-ut försäkring.
Kan vem som helst få en Rulla-ut försäkring?
I princip ja, förutsatt att man köpt sin bil hos en auktoriserad auktoriserad återförsäljare. Enda undantaget är taxi, budbilar och bilar i yrkesmässig trafik, eftersom vi inte försäkrar dessa fordon.
Vad ingar i Rulla-ut försäkring?
Har du en nyare bil med vagnskadegaranti ingår en halvförsäkring. Halvförsäkring tillsammans med vagnskadegarantin ger samma skydd som en helförsäkring. Har du en bil utan vagnskadegaranti ingår en helförsäkring i Rulla-ut. I båda fallen ingår tilläggsförsäkringarna Stor Bilextra och Drulleförsäkring (Allrisk för bil).
Vad ingår i tilläggsförsäkringarna Stor Bilextra och Drulleförsäkring?
- Stor Bilextra ger dig ersättning för hyrbil när din bil repareras. Dessutom får du sänkt självrisk vid skadegörelse på din bil och du slipper betala självrisk helt om du krockar med djur eller med ett utländskt fordon.
- Drulleförsäkring (Allrisk för bil) ersätter skador på inredningen i bilens kupé och bagageutrymme, till exempel om du skulle råka spilla något. Försäkringen betalar också förlorad, stulen eller skadad bilnyckel – inklusive kostnader för nyckelprogrammering.
Vad händer sedan, efter 14 dagar?
Efter 14 dagar löper din Rulla-ut försäkring ut. I god tid före detta får du hem ett personligt erbjudande om fortsatt försäkring hos oss – med rabatt, tack vare att du köpt bilen hos en auktoriserad återförsäljare. Erbjudandet är frivilligt. Kom bara ihåg att du är skyldig enligt lag att ha minst en trafikförsäkring när din Rulla-ut försäkring upphör.
Varför har jag inte fått något försäkringsbrev för min Rulla-ut försäkring?
Din Rulla-ut försäkring omfattas av ett gruppavtal som tecknats med din återförsäljare. Därför får du inget individuellt försäkringsbrev. Istället ska du ha fått ett enklare försäkringsbesked av din återförsäljare, som beskriver omfattningen av din Rulla-ut försäkring.
Kan jag säga upp min Rulla-ut försäkring?
Ja, genom att kontakta oss. Men i och med att den inte kostar dig någonting och är helt utan förpliktelser finns det ingen praktisk anledning att göra det.
Vad gör jag om jag råkar ut för en olycka?
Du kan anmäla en skada direkt här på hemsidan eller på telefon. Skadejouren är öppen dygnet runt och redo att hjälpa till om någonting händer.
Vad händer om jag flyttar?
Egentligen ingenting. Den enda risken är att du får vårt erbjudande om förlängning något senare än planerat, till exempel för att du har eftersänt posten. Därför rekommenderar vi att du ringer oss direkt så kan vi säkerställer att du har en gällande försäkring när din 14-dagars Rulla-ut försäkring upphör.
Vad händer om min vagnskadegaranti upphör under Rulla-ut försäkringstiden?
I praktiken ingenting. Då utökar vi omfattningen på din halvförsäkring till att bli en helförsäkring under resten av Rulla-ut försäkringstiden.
Var hittar jag information om självrisker och övriga villkor?
Självrisker och villkor är desamma som för våra ordinarie försäkringar. Du hittar dem här på hemsidan under rubriken Villkor.
Frågor och svar om erbjudande/fortsatt försäkring
Kan jag få rabatt på mina övriga försäkringar?
Ja. Tack vare vårt samarbete med If kan vi ge dig riktigt bra rabatt på dina övriga försäkringar. Till exempel får du upp till 27 % rabatt på din hem- och villaförsäkring, om du flyttar den till If. Dessutom försäkrar If bland annat mc, skoter, moped, fritidshus, båt, husvagn, släpvagn, djur, barn, graviditet och personskador. Vi berättar gärna mer. Kontakta oss eller låt oss ringa upp dig när det passar.
Varför har jag fått hem två försäkringsbrev/inbetalningskort?
Mest troligt är att du kontaktat oss och gjort upp om, eller ändrat i, den fortsatta försäkringen – antingen på telefon eller direkt här på hemsidan. I vilket fall som helst är det försäkringsbrevet med det senaste datumet som gäller; det andra kan du bortse ifrån.
Varför har jag fått hem ett försäkringsbrev med inbetalningskort?
Försäkringsbrevet är ett personligt erbjudande om att köpa fortsatt försäkring hos oss till ett rabatterat pris under ett år. Försäkringen gäller under förutsättning att du betalar senast sista betalningsdag och att du inte köpt bilförsäkring hos ett annat försäkringsbolag innan dess.
Kan jag påverka priset på min fortsatta försäkring?
Ja. Till exempel blir försäkringen billigare – du får rabatt – om det inte är någon som är yngre än 25 år som kommer att köra bilen. Det är därför viktigt att vi har rätt uppgifter, så att du får rätt pris. Du ser uppgifterna som vi har använt som grund för priset på försäkringen på baksidan av försäkringsbrevet. Kontakta oss snarast om något inte stämmer, så att vi kan uppdatera uppgifterna och priset.
Sista betalningsdag är efter att min Rulla-ut försäkring gått ut. Kommer jag ändå att vara försäkrad under mellantiden?
Ja, förutsatt att du betalar senast sista betalningsdag.
Måste jag ha en bilförsäkring?
Ja, du är skyldig att ha minst en trafikförsäkring enligt lag. Saknar din bil försäkring behöver du betala en särskild trafikförsäkringsavgift till Trafikförsäkringsföreningen för varje dag bilen är oförsäkrad. Läs gärna mer på www.tff.se
Vad händer om jag inte betalar?
Om din betalning uteblir upphör försäkringen hos oss. Eftersom du är skyldig att ha minst en trafikförsäkring enligt lag kan du i så fall bli skyldig att betala en särskild trafikförsäkringsavgift till Trafikförsäkringsföreningen ända från dagen din Rulla-ut försäkring upphörde, om du inte köpt en försäkring hos ett annat försäkringsbolag. Läs gärna mer på www.tff.se
Kan jag betala min försäkring per månad? Vilka andra betalsätt finns det?
Du kan betala försäkringen månadsvis genom autogiro. Du kan också betala halvårsvis med pappersfaktura eller e-faktura. Med e-faktura går fakturan direkt till din internetbank, färdig att godkänna. Kontakta oss om du vill ändra betalsätt.
Ingår det några tilläggsförsäkringar i min fortsatta försäkring?
Nej. Tilläggsförsäkringar är värdefulla för vissa men ointressanta för andra och ingår därför inte i vårt erbjudande. Du kan komplettera din försäkring med till exempel Stor Bilextra eller Drulleförsäkring (Allrisk för bil) direkt här på hemsidan. Det gör du under rubriken "Se ditt pris".
Hur gör jag för att ändra/lägga till en tilläggsförsäkring?
Enklast är att du lägger till någon av våra tilläggsförsäkringar direkt här på hemsidan när du räknar ut ditt pris.
Varför har jag inte fått hem något erbjudande om fortsatt försäkring?
Har du inte fått ditt erbjudande om fortsatt försäkring inom en vecka efter att du hämtat din bil är det något som gått snett, antingen hos oss eller i postgången. Du kan då räkna fram ditt framtida pris med rabatt direkt här på hemsidan. Gå in under Se ditt pris i menyn.